රනිල්ගේ ඉතිහාස පංතිය – චින්තන ධර්මදාස
ඒ කොහොම වුනත් දෙමළ ජනතාවගේ ඉඩම් සම්බන්ධ ප්රශ්නයේදී අපිට මුනගැහෙන දෙපැත්තක් තියෙනවා. එකක් අතීත මිනිසාගේ අයිතිය. ඒ තමයි පුරාවිද්යාවෙන් අනංමනං වලින් කියන කතාව. අනෙක වර්තමාන මිනිසාගේ අයිතිය. ඒ තමයි ඉඩම් අහිමි වුනු ගොවියන්ගේ කතාව. රනිල් ඒ සාකච්ඡාවෙදි අතීත මිනිහාගේ අයිතිය වගේම වර්තමාන මිනිසාගේ අයිතිය ගරු කළ යුතු බව කියනවා. ඒක වැදගත් දෙයක්. අතීතයේ යම් බිමක ජීවත් වුනු කෙනෙකුට තියෙන අයිතියට වඩා අයිතියක් වර්තමානයේ ඒ බිම්වල ජීවත්වන කෙනෙකුට තියෙනවා කියන එකයි මගේ අදහස. අපි බර තියන්න ඕන වර්තමානයට.
මේ අතීත මිනිසාගේ අයිතිය අපිට මුනගැහෙන්නෙ පොදු අයිතියක් විදිහට. උරුමය, ජාතිය, ආගම වගේ නැරටිව්ස් පවතින්නෙ මේ පොදු අයිතිය තහවුරු කරන්න. එතනදි නැවත පොදු අයිතිය සහ පුද්ගල අයිතිය සම්බන්ධ ගැටුමකුත් තියෙනවා. අතීත උරුමය නැමැති පොදු අයිතිය වෙනුවෙන් ඒ ගොවිබිම් අයිති ගොවියාගේ පුද්ගල අයිතිය සොරාගත හැකිද කියන ප්රශ්නය මතුවෙනවා. රනිල් මෙතනදි පුද්ගල අයිතියට බරක් තියනවා. පොදු අයිතිය වෙනුවෙන් ඉඩම් අල්ලාගෙන ඉන්න පු.කොට ඉල්ලා අස්වෙන්න සිද්ද වෙනවා.
මේ කාරණයම අපිට මිනිස් නිදහස කියන තැනදි මුනගැහෙනවා. නතාෂාගේ සිද්දිය ගත්තොත් නතාෂාට විහිලුවක් කිරීමට ඇති පුද්ගල නිදහස, ආගමික ප්රජාවකගේ පොදු අයිතිය වෙනුවෙන් පාවා දීමක් සිද්ද වෙනවා. සිවුර පෙනී ඉන්නෙ පොදු අයිතිය වෙනුවෙන්. ඒ සිවුර විසින් කාන්තාවකගේ පුද්ගල අයිතිය පැහැරගෙන එයාව හිරේ දානවා. රනිල් එතනදි පෙනී ඉන්නෙ අතීතයේ පොදු බලය හිමි පැත්තෙ.
අර ගොවියාගේ බිම්වල අයිතිය වගේම තමයි නතාෂාගේ කතා කිරීමේ අයිතියත්. ඒක කිසිසේත්ම අතීතයේ පොදුබවක් වෙනුවෙන් පාවා දෙන්න පුළුවන්කමක් නෑ. අතීත ප්රබන්ධයට වඩා වර්තමානයේ මෙතන මේ මොහොතේ ජීවත්වන මිනිසා තමයි ප්රධානකොට සැලකිල්ලට ගත යුත්තෙ. අතීත මිනිසාට වඩා අයිතියක් වර්තමාන මිනිසාට තියෙනවා. පොදු උරුමයට වඩා පුද්ගල නිදහස කියන කාරණය ඉහළින් ඔසවා තැබිය යුතු වෙනවා. එතනදි රනිල් දෙබිඩියි.
(චින්තන ධර්මදාස)
දේශපාලන හා සමාජ විශ්ලේෂක
අධ්යක්ෂ – facultyofsex
#truepatriotlk
(උපුටා ගැනීම – Chinthana Dharmadasa ෆේස්බුක් පිටුවෙන්..